Четвер, 02.05.2024, 19:34Вітаю Вас Гість | RSS
Наш сайт "Бубнівська ЗОШ "
Меню
Новини сайта








Міні-чат
50
Опитування
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 59

Каталог файлов


Головна » Файли » Педагогічні доробки » Свідерська С.О

Ми на теренах Всесвітньої мережи [4]
Свідерська С.О [20]
Подзізей В.А [1]
Мужик М.В [19]
Катренич О.Ф [25]
Чорнобай Н.П [27]
Лизун С.В [3]
Рибіцька Л.В [2]
Потирук Л.В [1]
Ятчук В.І [1]
Будцев С.Є [1]
Головенко Л.В [2]
Хомюк Н.В [1]
Головенко Н.Ф [5]
Приступа В.В [20]
Ткачук О.Л [5]
Крупка П.В [1]
Чипинюк .О.В [1]
Федонюк Т.М [2]
Проскура М.В [0]
Лисенко Ю.Р [0]
Володіна Н.М [3]


Синоніміка означено – особових і безособових речень
[ Викачати з сервера (154.3 Kb) ] 19.02.2016, 19:15

Тема. Синоніміка означено – особових і безособових речень.

Мета.  повторити види односкладних речень; розвивати вміння правильно й комунікативно доцільно висловлювати власні думки за допомогою синонімічних відповідників між двоскладними й односкладними реченнями та різними видами односкладних речень; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати у школярів повагу до літературної мови й культурних надбань рідного народу.

Тип уроку: урок розширення й поглиблення знань та розвитку практичних умінь.

Обладнання: презентація, тексти вправ, кольорові смужки.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

   Забезпечення емоційної готовності.

- Перед кожним з вас в довільному порядку розкладені кольорові смужки. Візьміть, будь ласка, у руки той колір, який вам сьогодні до вподоби, з яким хочеться потоваришувати, побути довше (вибір учнів).

   Ви підсвідомо обрали собі «в друзі» ті кольори, які відповідають вашому настрою.

Червоний - піднесеність

Жовтий - приємність

Синій - сум

Жовтогарячий – радість

Зелений - спокій

Фіолетовий - тривожність

Чорний - незадоволення

Білий – складно сказати про настрій

 

- Отже, кольори впливають на людину, її почуття, емоції.

ІІ. Актуальність опорних знань.

Інтелектуальна розминка.

- Прочитайте епіграф уроку, склавши речення зі слів: вмію, Не, а, кажи, не, - навчусь, кажи.

Не кажи не вмію, а кажи – навчусь» (Прислів’я).

- Виразне читання епіграфа уроку, пояснення його змісту.

Бліц - опитування

- Пригадайте, що таке синоніми?

- Що називають «синтаксичними синонімами»?

- Що таке односкладне речення?

- На які групи поділяються односкладні речення?

- Як називається речення з головним членом підметом?

- Назвіть види односкладних речень з головним членом присудком.

- Чим може бути виражений присудок у безособових реченнях?

 

ІІІ. Ознайомлення учнів з темою, метою і завданнями уроку

IV. Розширення й поглиблення синтаксичного матеріалу.

1. Випишіть граматичні основи поданих речень. У дужках укажіть тип кожного речення, скориставшись позначеннями: 1 — односкладне означено-особове; 2 — односкладне неозначено-особове; 3 — односкладне називне; 4 — двоскладне неповне із пропущеним підметом; 5 — двоскладне неповне із пропущеним присудком; 6 — двоскладне повне зі складеним іменним присудком.

1.Небо глибоке, прозоре, блакитне (М. Івченко). 2. Вже де-не-де й димок із димаря

(Л. Костенко). 3. Іду і мрію про щось (М. Йогансен). 4. Зимовий вечір. Тиша (П. Тичина).

5. По темних кутках сплять (В. Винниченко). 6. Старі люди говорили, що давно не пам’ятають такої теплої осені.

2. Визначте тип односкладних речень. Вставте пропущені букви та розділові знаки.

1. Напинайте рогожі вітрил. 2. Ле..ко і ясно л..жати в поплутаних травах. 3. Чужі нездоланні долини! 4. Вранці вийшли з домів виногради зрівняти і зрубати оливні гаї. На осяяних схилах сон-зіл..я уже голубіє. 5. Стрічали шану й страх здолавши багна пущі і вертепи. 6. Сім човнів ро..бить без розваги. 7. На сходах дому зуп..нись на мить. 8. На всьому світі не знайти рідні. 9. Поважна мова врочистих вітрил (З творів О. Ольжича). 10. Раз оп..чешся другий — остер..же..ся. 11. Не радуйся чужому лихові (З народної мудрості).

Варіанти відповідей: 1) просте двоскладне; 2) означено-особове; 3) не-означено-особове;

4) узагальнено-особове; 5) безособове; 6) називне.

3. Стилістичне моделювання

Доберіть до поданих двоскладних речень синонімічні безособові. Позначте граматичні основи.

1. Раптом повіяли степові пахощі. 2. Уся кімната заквітчана айстрами. 3. Весь день дитина веселилася. 4. Вартовий не має права покидати свій пост.

4. Вправи-трансформації

Перебудуйте подані речення в односкладні назви. Виділіть граматичні основи.

1. Тихо падає сніг. 2. Небо захмарене й сумне.

- Замініть перше двоскладне речення означено-особовим, а друге — не-означено-особовим. Виділіть граматичні основи.

1. Ви розкажете про це детальніше. 2. У косу дівчини вплетений бант.

- Замініть неозначено-особові речення безособовими.

1. У фізичній лабораторії створили новий прилад. 2. Зовсім недавно відкрили нову планету. 3. Нам забороняють виходити на вулицю. 4. Новобранців постригли дуже коротко.

- Прочитайте наведені синонімічні речення. Які відтінки значення виражає кожне речення? Доберіть до кожного речення його тип.

1 Хочу познайомитися з вами.

2 З вами хочуть познайомитися.

3 Я хочу познайомитися з вами.

А Двоскладне.

Б Односкладне, означено-особове.

В Односкладне, неозначено-особове

V. Систематизація й узагальнення знань, умінь, навичок

Зробіть висновок, які види речень можуть вступати у синонімічні відносини? Наведіть приклади.

VI. Підсумок уроку

 

VII. Домашнє завдання

Подані двоскладні речення перебудувати на односкладні безособові та синомічні іншого виду.

1. Кущ омитий чистою росою. 2. Сміхом-жартом село заметене. 3. Зайвих не хочем ми слів. 4. Так гарно пахне спечена картопля. 5. Я не міг заснути, довго не міг заснути.

Категорія: Свідерська С.О | Додав: Smile
Переглядів: 2416 | Завантажень: 82 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входа

Будьмо!!!
Фото і відео










Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сегодня сайт посетили