Понеділок, 21.08.2017, 00:13Вітаю Вас Гість | RSS
Наш сайт "Бубнівська ЗОШ I-III ст."
Меню
Новини сайта








Міні-чат
50
Опитування
1. Який фрукт Ви найчастіше вживаєте?
Всього відповідей: 13

Каталог файлов


Головна » Файли » Педагогічні доробки » Свідерська С.О

Ми на теренах Всесвітньої мережи [4]
Свідерська С.О [20]
Подзізей В.А [1]
Мужик М.В [3]
Катренич О.Ф [25]
Чорнобай Н.П [27]
Лизун С.В [3]
Рибіцька Л.В [2]
Потирук Л.В [1]
Ятчук В.І [1]
Будцев С.Є [1]
Головенко Л.В [2]
Хомюк Н.В [1]
Головенко Н.Ф [5]
Приступа В.В [17]
Ткачук О.Л [4]
Крупка П.В [1]
Чипинюк .О.В [1]
Федонюк Т.М [0]
Ревула Н.В [0]
Дубова Ю.Р [0]
Володіна Н.М [3]
Мосорук А.С [0]


Урок-конкурс на найкращого декламатора улюбленої поезії Т. Г. Шевченка
[ Викачати з сервера (26.8Kb) ] 18.01.2016, 22:09

Тема. Урок-конкурс на найкращого декламатора улюбленої поезії Т. Г. Шевченка.
Мета: вдосконалювати навички виразного читання; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати усне мовлення школярів, пам’ять; виховувати любов до слова, поезії.
Тип уроку: урок виразного читання.
Обладнання: пам’ятка «Як навчитися виразно читати віршовані твори», пам’ятка декламатора, таблиця «Реєстр основних партитурних знаків», схема оцінювання.
Перебіг уроку
І. Забезпечення емоційної готовності до уроку.
- Побажання успіху.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Оголошення теми й мети уроку. Опрацювання навчального матеріалу.
1. Вступне слово.
- Виразне читання – це мистецтво відтворення в живому слові думок і почуттів (якими насичений художній твір), а також наміру виконавця і його ставлення до виконуваного твору. Для визначення цього мистецтва користуються також термінами художнє читання, декламація (можна вживати ці терміни як синонімічні). Виразне читання на уроках української літератури – це не лише мистецтво виконання художнього тексту, а й предмет навчання цього мистецтва, і метою такого навчання є формування естетично розвиненого читача, здатного відчувати художнє слово, вміти насолоджуватися прочитаним.
Вимоги до виразного читання
Відтворення емоційної насиченості твору (внутрішнє «бачення», робота творчої уяви читця – особливо поетичного тексту).
Розуміння ідейно- художнього смислу, а не лише фактичного змісту тексту.
Уміння висловити своє особисте ставлення, передати зміст і настрій слухачам.
Процес підготовки до виразного читання починається зі складання партитури, що є сукупністю умовних знаків, за допомогою яких роблять розмічування тексту, щоб запобігти можливим помилкам у процесі його читання.

Партитура художнього тексту – це графічне відтворення звучання художнього твору.
Складаючи партитуру, позначають паузи, наголоси, підвищення й зниження тону, інтонаційні переломи тощо. Партитурні позначки допоможуть учителеві в процесі навчання учнів, особливо коли треба показати, як здійснити інтонаційну фігуру, що не визначена розділовим знаком.
Складання партитури починається із розчленування тексту на частини, періоди, ланки, мовні такти.
Ознайомтеся з основними партитурними позначками. Перемалюйте їх у зошити.
2. Ознайомлення з основними партитурними позначками. Перемалюйте їх у зошити
3. Опрацьовування пам’яток .
ІV. Конкурс декламаторів.
За бажанням читають напам’ять вірші.
- Оцініть виступи однокласників і заповніть таблицю, вписуючи бали.
За сумою набраних балів визначаються переможці.

Вірш Засоби виразності
Темп Логічні наголоси

V. Домашнє завдання. Підготуватися до контрольної роботи.

Реєстр основних партитурних знаків

Знак Значення
весна пряма лінія під словом – для позначення логічного наголосу
/ коротка пауза
// середня пауза
/// довга пауза
підвищення тону
рівний тон
зниження тону
Засумувала пунктир під словом (словами) – для позначення уповільнення вимови∩
лігатура вгорі між словами – для зв’язку слів, вимовлених на одному диханні
{ «Я твій!..» } фігурні дужки вказують на зміну адресата

Як навчитися виразно читати віршові твори
1. Вдумливо прочитай вірш.
2. З’ясуй лексичне значення не зрозумілих тобі слів.
3. За змістом та ідеєю твору визнач настрій, з яким читатимеш твір.
4. У кожному рядку підкресли олівцем стрижневе слово, тобто слово, на яке падає логічний наголос.
5. Познач олівцем паузи:
а) кома – ледь помітна пауза (позначка – /);
б) двокрапка й тире – помітна пауза (позначка – //);
в) крапка – явна пауза з інтонацією завершеності (позначка – ///).
6. Ліворуч від кожного рядка постав стрілку, що передає тон читання:
а) підвищення тону – стрілка вгору ( );
б) зниження тону – стрілка вниз ( );
в) рівний тон – горизонтальна стрілка ( ).
7. Прочитай кілька разів вірш із дотриманням вимог усіх позначок.
8. Читаючи вірш, уявляй картини, які виникають, і запам’ятовуй послідовність їх.
9. Вивчивши вірш напам’ять, виразно прочитай його своїм близьким і з’ясуй, що вони побажали б тобі для кращого читання твору. Врахуй їхні побажання.

Пам’ятка декламатора
1. Перед читанням напам’ять текст вірша повтори про себе.
2. Перед тим як декламувати, займи зручну й правильну позу (стань рівно, розправ плечі, набери потрібну кількість повітря). Для впевненості на початку читання можеш дивитися періодично на двох-трьох учнів, з якими
Товаришуєш (щоб відразу не знітитися), а згодом, оволодівши ситуацією, слід розсіювати свою увагу по всьому класу.
3. Назви автора і твір, який читатимеш.
4. Читання вірша можеш супроводити жестами, проте рухи рук мають бути стриманими, не втомлювати, не відволікати слухача.
5. Не поспішай під час читання, набирай повітря рівними частинами під час пауз.
6. Декламуючи, уявляй картини, які озвучуєш, і з відповідним темпом і настроєм передавай їх.
7. Не варто занадто голосно читати вірш, оскільки майстерність у читанні художнього твору визначається передусім темпом, інтонацією, додержанням пауз, настроєм, а також мімікою, жестами та ін.

Конкурс декламаторів.
За бажанням прочитайте напам’ять вірш.
Оцініть виступи однокласників і заповніть таблицю, вписуючи бали.
За сумою набраних баліввизначаються переможці.

Категорія: Свідерська С.О | Додав: oliakatrenych
Переглядів: 320 | Завантажень: 9 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входа

Будьмо!!!
Фото і відео










Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сегодня сайт посетили