Неділя, 19.11.2017, 20:45Вітаю Вас Гість | RSS
Наш сайт "Бубнівська ЗОШ I-III ст."
Меню
Новини сайта








Міні-чат
50
Опитування
1. Який фрукт Ви найчастіше вживаєте?
Всього відповідей: 13

Каталог файлов


Головна » Файли » Виховна робота » Психологічна служба

Психологічна служба [17]
Документація по виховній роботі [8]
Звітність по виховній роботі [81]
Класним керівникам [6]
Ми святкуємо [35]
Ми в конкурсах [26]
Матеріали педагога -організатора [9]
Учнівське самоврядування [27]
Пришкільний табір відпочинку. [19]
Робота з батьками [2]
Правовиховна робота [15]
Патріотично - громадянське виховання [36]
Морально- естетичне виховання [12]
Екологічне виховання [12]


Торгівля людьми – проблема XXIст.
09.11.2017, 11:49

Торгівля людьми – проблема XXIст.
Заняття з елементами тренінгу
Епіграф:
«Той, хто володіє інформацією, володіє світом»
Мета нашого тренінгу - це ввести в проблему поняття « торгівля людьми», « рабство», давши визначення цього феномена, висвітлити соціальний аналіз причин та наслідків торгівлею людьми, сформувати у школярів навички обережної поведінки та вмін¬ня захищати власну гідність,
толерантного ставлення до постраждалих від торгівлі людьми;
власне ставлення до торгівлі людьми як порушення прав людини та ганебного явища сучасності.
Хід проведення

Музичний супровід.
(Уривок з твору П.Загребельного «Роксолана»)
Нещасна бранка, продана і проклята, йшла під чужим небом. її душа плакала, це в її душі йшов дощ. Серце рвалося з грудей туди, де ніколи більше не будеш.— до втраченого Рогатина рвалась душа.
Ніколи вона не зазнає кращого.
Скрізь по вуличках нечистоти й омана. І кішки, тисячі кішок — улюб¬лена тварина їхнього пророка. А може, ці муки не за її гріхи, а за гріхи тих, хто там за морем залишився. Вона згадує свого батька, отця Гаврила Лісовського, який всіх лякав гріхами. Дівчина мала батькову несамовитість і материн легкий норов.
Чотири роки тому пережила втрату матері, яку полонила орда, без¬слідно у палаючому Рогатині зник батько. Тепер її саму полонили, вона ніби померла і воскресла, але воскресла для тваринного існування. Єдиною роз¬радою були подорожі у думках до любого Рогатину. Вона бачила своє до¬машнє обійстя і дорогу до львівської брами, і зелень шляхів.
Ви не випадково прослухали цей уривок з роману Загребельного «Роксолана» про гіркі роздуми 15-річної Насті Лісовської – української дівчини, яка потрапила в неволю.
Історичні й літературні джерела воскрешають давні події, коли українських дівчат і молодих жінок брали в полон у часи монголо-татарських набігів. Звідси поява в народному епосі і художній літературі фігури «дівки-бранки». Слово «бранка» -- означає ув’язнена, полонена. Українців особливо цінували на невільничому ринку, як «незіпсованих, нехитрих». Полон і продаж було звичайним явищем у долі жінок українок. Як бачимо, цей злочин має довге історичне коріння, здається досить дивним, що сьогодні, в ХХІ столітті, ми змушені говорити про торгівлю людьми не в історичному контексті, а в реальному часі. На превеликий жаль, і зараз, мільйони людей у світі перебувають у рабстві. Звичайно, «нові раби» не носять кайданів, їх не пропонують відкрито на ринках, як то було у прадавні часи, на них ніхто не має легальних прав, тому що у всіх країнах рабство заборонено. Тим не менш, люди перетворюються на «товар», який можна продавати і купувати, використовувати як завгодно, а потім викидати як непотріб. Тому торгівля людьми вважається сучасною формою рабства, і розглядається на міжнародному рівні як злочин, що карається законом.
Доброго дня, шановні учасники тренінгу. Ми раді вас бачити на нашому занятті.
Тема сьогоднішнього нашого заняття «Торгівля людьми – проблема XXIст.».
Ми звернулись до цієї теми теж не випадково, бо її актуальність зростає. Проблема торгівлі людьми торкнулась і українського суспільства. До тенет торговців живим товаром потрапляють жінки, чоловіки та діти. Проте перш ніж розпочати нашу взаємодію пропоную прийняти правила роботи в групі.
Правила тренінгу:
1. Позитивний настрій на роботу.
2. Бути активним.
3. Один говорить – усі слухають.
4. Поважати думку кожного.
5. Бути відкритим до нових знань, ідей.
6. Працювати у доброму гуморі.

Вправа « Знайомство»
Символічно наші зустрічі починаються із процедури знайомства. Я пропоную по черзі назвіть своє ім'я і країну, у якій Ви хотіли б якийсь час попрацювати.
Питання:
1. Чому Ви назвали цю країну?
2. Чому саме там Ви хотіли б попрацювати?
Питання після знайомства:
- Підніміть руки ті, хто бував у тій країні, яку Ви назвали.
- А тепер ті, хто знає мову цієї країни.
- А тепер ті, хто знає трудові законодавства цієї країни.
- А тепер ті, хто знає культурні і релігійні норми цієї країни, її закони.
Обговорення:
Отже, більшість із нас не знають ні мови, ні законів тих країн, де хотіли б попрацювати.
Як ви думаєте, ті дівчата, жінки, чоловіки, що їдуть із нашої країни в пошуках кращого життя, дуже відрізняються від нас у цьому плані?
Вони краще інформовані?
А чи існує ризик для нас та інших, коли ми отак « не знаючи броду ліземо у воду»?

Гра « Що трапилось?»
Я вам пропоную прослухати короткий опис певної ситуації, пов'язаної з порушенням прав людини та торгівлею людьми і потрібно визначити, чи є тут ознаки торгівлі людьми, якщо ні, то які ознаки порушення прав людини є в цій ситуації.
Ситуації
1. Юрій уже два місяці працює в Європі за туристичною візою. На початку другого місяця роботодавець сказав, що гроші не заплатить (експлуатація).
2. Михайло знайшов роботу в Росії за об'явою в газеті. Заплативши фірмі гроші за працевлаштування, він разом з 23 чоловіками поїхали до Росії. Представник фірми повинен був зустріти їх на пероні, але ніхто не зустрів. У місті їх ніхто не чекав - роботи не було навіть для місцевих жителів. (ошукування).
3. Знайомий Сергія запропонував заробити багато грошей на будівництві в Польщі. Потрібен тільки квиток, а там роботодавець відкриє їм робочу візу. Прибувши на місце, Сергій дізнався,що буде працювати нелегально. У нього забрали паспорт, з території не можна було виходити. Жив він у бараці, працював без вихідних по 14-16 годин на добу... ( ситуація торгівлі людьми)

Отже, чи можемо ми після аналізу ситуацій дати визначення, що таке «торгівля людьми».

ТОРГІВЛЯ ЛЮДЬМИ – ЦЕ незаконне використання людських ресурсів з метою збагачення.

Торгівля людьми визначається як «всі дії та відповідні наміри, пов'язані із вербуванням, транспортуванням в межах однієї країни або за її межами, купівлею, продажем, переміщенням, передачею з рук в руки або утриманням осіб:
а) залучених до використання обманним шляхом, змушуванням (включаючи використання або погрози насильства чи зловживання службовим становищем) або борговою залежністю (кабалою);
б) з метою утримання цієї особи, незалежно від того, оплачується її праця чи ні, в підневільному стані (домашньому, сексуальному або репродуктивному), в примусовій праці або в умовах, тотожних рабству» .
Виходячи з обговорення ситуацій, з тих визначень «торгівлі людьми», які ми обговорили та користуючись Стат. 149-1 Кримінального кодексу України і випискою з Протоколу до Конвенції ООН про міжнародну організовану злочинність намалюємо схему: «Ланцюг злочинних дій торгівців людьми».
«Форми торгівлі людьми»
Торгівля людьми може відбуватися у різних формах, давайте подумаємо в яких саме? Наприклад:
• Торгівля людьми з метою жебракування.
Отже, підведемо підсумки, що формами торгівлі людьми можуть бути:
 рабство або звичаї, подібні до рабства;
 підневільний стан;
 залучення в боргову кабалу;
 торгівля людьми з метою сексуальної експлуатації;
 торгівля людьми з метою використання у порнобізнесі;
 торгівля людьми з метою трудової експлуатації (примусова праця);
 торгівля людьми з метою використання у жебракуванні;
 торгівля людьми з метою вилучення органів;
 торгівля людьми з метою використання у збройних конфліктах;
 торгівля людьми з метою втягнення у злочинну діяльність;
 проведення дослідів над людиною без її згоди;
 примусова вагітність;
 усиновлення/удочеріння з метою наживи.

Вправа «Причини торгівлі людьми»
Учасники діляться на групи. Кожна група отримує аркуш паперу з заголовком «Причини торгівлі людьми». Через 10 хвилин учасники презентують напрацювання груп.
Тренер може доповнити виступи учасників; серед причин, які призводять до торгівлі людьми, можуть бути наступні:
 інформаційні:
- погана обізнаність українських громадян щодо можливостей працевлаштування за кордоном та їх наслідки;
- публікації багатообіцяючої реклами в пресі та «агітація»
- низька обізнаність стосовно своїх прав.
 правові:
- відсутність належної системи захисту потерпілих;
- недостатнє покарання злочинців.
 причини, пов’язані з «людським фактором»:
- складні стосунки в сім’ї (відсутність або недостатність батьківської опіки над дітьми, вживання батьками алкоголю, наркотиків; очікування фінансової допомоги від одного з членів родини ….)
- слабкі професійні навички;
- зависока або занизька самооцінка;
- бажання зробити запаморочливу кар’єру;
- швидко без зайвих зусиль заробити великі гроші;
- жага до «красивого життя»;
- надмірна схильність до ризикованої поведінки;
- зайва довірливість ….
Запитання для обговорення:
- Що нового ви дізнались, виконуючи дану вправу?
- Як ви вважаєте, чи потрібна така інформація для кожного? Чому?

Вправа « Що трапилось?»

Діти об’єднуються в пари,роздаються картки з коротким описом ситуацій, запропонувати визначити, чи є ознаки торгівлі людьми ( дія, засоби, цілі).
Презентація результатів роботи пар, прокоментувати їхні відповіді.

ДЕБАТИ «Суперечка експертів»
Клас ділиться на дві групи. Правила дебатів ви знаєте. Тема «Працевлаштування за кордоном: за і проти». Одній групі потрібно висловитись «за», іншій «проти» і представити свої аргументи. На обговорення вам дається 7-10 хвилин.
Можливі варіанти:
Працевлаштування за кордоном
За: Проти:
• Висока заробітна плата небезпека захворіти за кордоном
• Високий рівень життя порушення умов контракту – до кого звернутись?
• Повага до прав людини зневажливе ставлення до робітників-мігрантів.
• Вивч. к-ри та мови незнання мови і культури
• Можливість подивитись світ важка праця

Ми послухали всі «за» і « проти» працевлаштування за кордоном . Який ми можемо зробити висновок? (перш ніж прийняти для себе правильне рішення треба зважити всі за і проти).
Проблема торгівлі людьми є не тільки проблемою економічною або соціальною. Торгівля людьми – це насамперед злочин. А за кожним злочином неминуче випливає покарання. І ті, хто задіяні в ланцюзі торгівлі людьми, повинні це зрозуміти.
А що стосується захисту жертв торгівлі людьми, то насамперед важлива достатня інформованість допоможе зробити правильний вибір. На кожному етапі вчасно надана нами інформація може застерегти молоду людину, допомогти їй вчинити правильні дії для самозахисту, навчить її куди варто звернутися в разі потреби.
Тому ще одним завданням нашого заняття є - зібрати колективний досвід, обговорити необхідну інформацію про шляхи протидії торгівлі людьми, та експлуатації дітей. Всі отримані знання потім поширити серед учнівської молоді, яка вступаючи в доросле життя зіткнеться з проблемою працевлаштування, а також серед вчителів, батьків.
Перегляд відеоролика: «Торгівля людьми»
(Обговорення)

Робота в групах І гр.
Які зміни в нашій державі, суспільстві, у нашому законодавстві можуть зупинити торгівлю людьми?
- Створення нових робочих місць
- Гідна зарплата та пенсія
- Соціальний захист
- Офіційне працевлаштування
- Підтримка молодих спеціалістів
- Розробити та запровадити для навчальних закладів програми, інформаційні матеріали з правового виховання, захисту інтересів громадян.
- Скоординувати роботу правоохоронних органів, міграційних та прикордонних служб
- Співпрацювати з Міжнародними організаціями з міграції.
- Забезпечити створення постійно діючих «гарячих ліній» зв’язку, «телефонів довіри»
II гр.
Що кожен з нам може конкретно зробити для вирішення проблеми?
- Знати свої права.
- Надавати посильну допомогу жертвам торгівлі людьми
- Перед поїздкою за кордон ознайомитися із законами, культурою та звичаями певної країни, з’ясувати номери телефонів українських посольств та консульських представництв за кордоном.
III гр.
Якими шляхами краще поширювати інформацію про запобігання торгівлі людьми?
- Через соціальні мережі
- Видання буклетів, інформаційних листів, пам’яток.
- Проведення годин спілкування у навчальних закладах з метою профілактики явищ насильства та дитячої безпритульності
І на закінчення ми пропонуємо вам обмінятися враженнями Я пропоную вам продовжити речення
Найцікавіше на заняття було….
Найнудніше на занятті було...

Категорія: Психологічна служба | Додав: tkachukoksana999
Переглядів: 7 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входа

Будьмо!!!
Фото і відео










Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сегодня сайт посетили