Понеділок, 03.08.2020, 15:07Вітаю Вас Гість | RSS
Наш сайт "Бубнівська ЗОШ "
Меню
Новини сайта








Міні-чат
50
Опитування
1. Який фрукт Ви найчастіше вживаєте?
Всього відповідей: 22

Каталог файлов


Головна » Файли » Методична робота » Діяльність ЗОШ І ст. с. Руснів і с.Черчичі

Документація [9]
Робота школи [36]
Атестація [4]
Діяльність ЗОШ І ст. с. Руснів і с.Черчичі [4]
Нова українська школа (НУШ) [4]


Відкритий урок з літературного читання 4 клас.
[ Викачати з сервера (1.62 Mb) ] 21.10.2016, 10:34

Тема: Іван Бондарчук . На новій землі.
Мета: вдосконалити навички свідомого виразного читання, вчити знаходити головну думку твору; розширювати знання учнів про життя українців за кордоном; розвивати пам'ять, уяву, образне мислення; виховувати працелюбність, любов до Батьківщини.
Тип уроку:вивчення нового матеріалу

ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Давайте привітаємось,
Давайте посміхнемось,
Давайте в очі глянемо,
І нам тепліше стане.
ІІ. Мовленнєва розминка
Прочитайте речення
(Ми – українці)
ІІІ. Перевірка дом. завдання
(Читають учні під звучання мелодії пісні Квітки Цісик «Рушник»)
Читають есе «Що для мене Батьківщина?»
І V. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
Так. Батьківщина для нас це рідне село, вулиця, школа, друзі. Де б ми не були, як би там хороше не було , нас завжди тягне до дому. Мелодію, яку ви слухали, виконує українська співачка Квітка Цісик , яка жила в Америці. Скільки ніжності і туги в звучанні її пісні. Здається, що то звучить душа співачки . Серце переповнює любов до землі, до людей і ніби невидима ниточка пов’язує нас всіх українців по всій Землі у всіх куточках. Наше серце України живе, б’ється допомагає підтримує. А починалося все з тяжких далеких років
(Презентація «Еміграція українців»)
-У кінці 19 століття значна кількість селян утрачають землю . Саме тому посилюється еміграція з України у пошуках вільних земель, особливо, із Західної України. Еміграція до США розпочинається у 60-70 х роках. 19 століття. Більшість емігрантів з України оселяються у штатах Пенсільванія, Нью-Йорк. Кількість переселенців сягає 250-300 тис. чоловік. Вони, тяжко працюючи в шахтах , на полі, не забували рідну культуру – відкривали школи, споруджували церкви, видавали українські газети та журнали.
Початком еміграції до Канади вважають 1891 рік. Українці оселяються переважно у провінціях Манітоба. Саскачеван і Альберта. Тут за 10 доларів можна було придбати земельну ділянку в 160 акрів (64 га). Тяжка праця супроводжувала все життя перших переселенців.
У Південній Америці (Бразилія , Аргентина) українці з’явилися у 70-80 роках 19 століття, і на кінець 19 століття їх там налічувалося вже 20 тисяч.
Українці, перебуваючи в еміграції , не забували Батьківщину – видавали українські газети, журнали, будували школи, храми, створювали політичні партії.
На сьогоднішньому уроці ми познайомимося з твором Івана Бондарчука «На новій землі» .
Іван Бондарчук народився 21 травня 1910-го року в селі Чернятин поблизу Городенки. Закінчив школу в рідному селі, гімназію — в Городенці, педагогічний інститут — в Івано-Франківську. Цікавився музикою, співом та, як гімназист, провадив хор в Чернятині. Згодом працював учителем на Косівщині, де організував молодь і був диригентом хорів.

Але складні події 30-40-х років XX століття позбавили його можливості працювати. Крім того, на долю Івана випали митарства післявоєнною Європою і подальша еміграція до Канади разом з родиною (і дружиною Емілією) 1948 року. Там учителював і провадив хор в Інституті ім. Петра Могили в Саскатуні, Кенорі, Віндзорі й Торонто. 1969 року став директором однієї з найбільших українських шкіл Торонто ім. М. Грушевського.

Він став у нагоді тамтешній діаспорній громаді, здебільшого в її мовознавчій та навчальній структурах. Так під його редакцією видавалися студентські журнали «Тихий яр», «На оселі» та «Ватра».

Іваном Бондарчук підготував і видав друком шкільні підручники «Ластівка» (читанка для 2-го класу), «Ромашка» (для 3-го класу), «Соняшник» (для 4-го класу), «Ватра» (для 5-6 класу), «Збірник диктантів» (для молодших і старших класів).

Іван Бондарчук видав друком книжки та оповідання для дітей: « На перехресних шляхах», «Кладка» , «Коляда в діда Миколи», «Квіточка прибраній матусі», «Знайомі обличчя» , «Друзі моїх днів» та ін.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Гра «Бджілка» самостійне читання учнями вступної статті
- Хто є автором оповідання , яке ми зараз прочитаємо?
- Звідки взято це оповідання?
- Хто його читає?
2. Виразне читання вчителем оповідання
- Чи сподобалось вам оповідання?
- Які почуття воно у вас викликало?
- Які картини поставали у вашій уяві, коли слухали це оповідання?
Словникова робота
До слів лівого стовпчика доберіть тлумачення з правого стовпчика.
Скриня магазин
Образ місцевість , що відкривається перед очима, пейзаж
Тріска великий ящик з кришкою і замком для зберігання одягу
Краєвид ікона
Крамниця - шматок , відколотий від деревини
4. Читання учнями оповідання «ланцюжком»

5.Фізкульт хвилинка
Очі вгору, очі вниз — і на двері подивись.
Очі вгору, очі вниз — у віконце подивись.
Очі вгору, очі вниз — вчителеві посміхнись.
6. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.
- Від чийого імені ведеться розповідь в оповіданні?
- Скільки років дідові Андрію?
- Скільки вже років він прожив на чужині?
- Як сім’я збиралася в далеку дорогу?
- Що мати поклала в далеку дорогу?
- Яке питання малий Андрій ставив матері? Яку відповідь почув?
- Якою була дорога переселенців? Як зустріло їх море?
- У якому великому місті зупинились подорожуючі?
- Прочитайте його опис.
- Де зупинилися переселенці?
- Про що вони мріяли?
- У яких рядках оповідання виражена головна думка твору?
- Знайдіть у тексті порівняння.
Мати сумна , як…. Осінь
Обсіли маму, як … курчата квочку
Кидало кораблем, мов…. тріскою
7.Гра «Диктор телебачення»
Учні читають , періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.
8. Робота в парах
1пара – дібрати правильну кінцівку прислів’я
Всюди добре , а дома краще
Кожному мила своя сторона
На рідній стороні навіть дим солодкий
2 пара – по групувати за темою прислів’я
Про батьківщину
Про мову
Про дружбу
У своєму болоті і жаба співає, а на чужині і соловей мовчить.
Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається.
Птицю пізнати по пір'ю, а людину по мові.
Річ краще нова, а дружба – стара
Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже

3 пара – придумати своє прислів’я з поданих слів: Батьківщина, сонце, родина, мати, чужина, золото, оберігати.
• Батьківщина краше сонця, дорожче золота.
• Батьківщина починається з сім'ї.
• Батьківщину головою оберігають.
• Батьківщину, як і батьків, на чужині не знайдеш.
9.Гра»Розвідники»
-Знайдіть у тексті речення з такими словами: Сокиру, сказилось, Вінніпезі, малюкам, під містком.
VІ. Підсумок уроку
Гра « Закінчи речення»
Сьогодні на уроці я вчився……
Я дізнався…..
Мене найбільше вразило….
Наше серце України невидимою ниточкою ще сильніше всіх повязало, притягнуло одне до другого, здружило нас ще більше. Маленькі частинки розлетяться у інші школи, села. Хай ми будемо зв’язані невидимими ниточками дружби, взаємодопомоги, співчуття, розуміння. Подаруйте нашим гостям частинку себе. Щоб жила пам'ять про нашу зустріч.

7 . Домашнє завдання
Виразно читати оповідання Відповідати на запитання.

Категорія: Діяльність ЗОШ І ст. с. Руснів і с.Черчичі | Додав: vik
Переглядів: 3536 | Завантажень: 375 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входа

Будьмо!!!
Фото і відео










Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Сегодня сайт посетили